English EN French FR German DE
Lorsque l’on considère à quel point nous dépendons de nos pieds, nous les traitons vraiment avec beaucoup de négligence. D’ailleurs qui d’entre nous pourrait reconnaître ses propres pieds au milieu d’une série d’autres pieds ?

Libérez vos pieds :

Utilisez une crème hydratante

Massez avec une crème hydratante riche en passant les mains sur les orteils, les ongles, les pieds et les chevilles. Frictionner vos ongles avec la crème hydratante peut empêcher l'apparition de fissures ou de cassures.

Perfect Goal

Enlevez le vernis à ongles et assouplissez vos pieds 5 à 10 minutes dans de l'eau chaude. Ajoutez au maximum cinq gouttes d'huile essentielle dans une quantité d'eau suffisante pour que vos pieds soient complètement recouverts. Installez-vous confortablement et savourez votre plaisir.

Exfoliez la peau

Utilisez une éponge exfoliante ou une poignée de sel marin pour vous masser les pieds, afin d'éliminer la peau rêche et durcie (en règle générale à la face supérieure du pied et au talon). Mélangez deux bonnes cuillerées à café de gros sel de mer dans un pot de yaourt nature, et vous obtiendrez une formidable lotion de massage nourrissante et protectrice pour exfolier la peau. Lavez ensuite les pieds à l'eau tiède.

Limez les parties rêches 

Frottez avec une pierre ponce, une râpe à pied ou un produit de traitement des callosités les zones où la peau de la plante des pieds est épaissie et rêche. Aux endroits où l'épaisseur de peau rêche est importante, plusieurs soins de pieds peuvent être nécessaires pour éliminer complètement la corne. N'essayez pas de retirer la corne si la peau est enflammée, infectée ou si elle saigne – demandez dans ce cas l'aide d'un professionnel.

Soignez vos ongles

Coupez les ongles avec un ciseau à ongles en ligne droite (ne coupez jamais vos ongles de pieds en arrondi vers les côtés, car cela peut provoquer un ongle incarné). Nettoyez sous les ongles, là où ils dépassent. Repoussez doucement les cuticules (à l'endroit où l'ongle sort de l'orteil). Si la cuticule est dure, fragile ou très délicate, utilisez une lotion pour éliminer les cuticules. Polissez les ongles pour stimuler la circulation sanguine et la croissance d'ongles forts, en bonne santé et brillants.

Suivez ces règles de base pour que vos pieds restent en bonne santé :

  • Lavez-vous les pieds régulièrement avec soin, à l'eau chaude et au savon doux. Séchez-les correctement, en particulier entre les orteils.
  • Si votre peau est sèche, utilisez une crème hydratante.
  • Examinez vos pieds régulièrement afin de rechercher la présence éventuelle de fissures, d’ampoules, de durillons, de cors ou d’une mycose du pied.
  • Ne cherchez pas à retirer les cors ou les durillons en les coupant, mais traitez-les avec une crème délivrée en pharmacie. Si le traitement n'est pas efficace, consultez votre médecin.
  • Ne coupez pas vous-même les ongles incarnés – consultez un médecin.
  • Gardez vos pieds au chaud – mais sans chaleur excessive.
  • Portez des chaussures agréables et bien ajustées.
  • Ne portez pas des chaussures de sport toute la journée.
  • Ne portez pas tous les jours les mêmes chaussures et les mêmes chaussettes.
  • Retirez vos chaussures pendant la journée.

The soles of the feet is a particularly sensitive area that responds to the slightest touch. A satisfactory foot massage should give you a feeling of well-being and relax your whole body.

Naturally, it is better to be massaged by another person, but you can also do it yourself.

Massage:

  • Use a rich cream for hands so that your palms are soft and warm.
  • For your hands glide easier on your feet, use a teaspoon of almond oil coffee with two to three drops of an essential oil (eg jasmine or lavender). Do not use any essential oils directly on the skin without having diluted beforehand. Do not use essential oils if you are pregnant or breastfeeding.
  • Spend the hands of the toes to the ankles, and back to the toes. Repeat this massage until your foot is warm and relaxed.
  • Support the ankle with one hand and grasp the top of the foot with the other hand and turn the foot gently twice in one direction and then twice in the other direction. Repeat these movements three times.
  • Massage the toes between the palms of your hands slowly in a circular motion on the back and the foot. Repeat this movement three times.
  • Make small circular motions by pressing down with the palm of the hand around the ankle.
  • Massage the toes. Perform circular motions with your thumb and forefinger and gently stretch each toe. Repeat these movements three times. Then enter all the toes together and gently pull. Repeat three times these movements.
  • Repeat this whole procedure three times.

Note: Do not massage the areas that carry lesions (eg eczema or ulcer). Avoid putting heavy pressure on the protruding veins.
Maybe you can get a massage with your partner. You can also take a foot bath, which can relax your feet and provide an energy boost.

Some tips for choosing your shoes

Many of the most common foot problems come from poorly fitting shoes. Therefore, choose carefully your new shoes:
  • Always measure both feet. Your feet slightly change shape during the life, and they can also be of different sizes. Buy consequently the shoes that fit the largest foot.
  • Shoes should be immediately comfortable to wear. Do not believe a seller who claims that the shoes will become more comfortable to wear afterwards.
  • The feet swell during the day, so buy shoes preferably in the late afternoon.
  • The shoes should be longer than about 1.3 cm to that of your big toe when you are standing. The shoe should be sufficiently well suited for it does not slip up or down at the heel.

Our feet work hard for us - do they not deserve us to do them a little fun from time to time? Various options for care may be available to you: for example reflexology, massage and pedicure treatments - and perhaps do you want to use more. We recommend that you regularly do exercises to keep your feet in shape

massage

Massage

pedicure

Pedicure

Your feet will thank you for submitting a proper training from time to time, eventually they are cramped all day in shoes. Try to do these exercises - they are not only good for health, but in addition you will have fun!

Stretching exercises for the toes

Place a rubber band around the toes of one foot and the toes spread. Hold the position for five seconds and repeat 5 to 10 times.

Stretching exercises for the big toes

Place a wide elastic around your big toes and pull in the opposite direction from each other. Hold this position for five seconds and repeat 5 to 10 times.

Pick up a towel

Put a small towel on the floor and try to pick up only with your toes. Hold it for five seconds and repeat the exercise five times. Then try with the other foot. This exercise is particularly interesting in case of cramps toes – it is also very useful to prevent.

Massage with a golf ball

Roll a golf ball with both soles each for two minutes. Is it not good? This exercise is particularly useful in case of contracture of the plantar arch.

Picking up marbles

Do you ever wondered what could serve balls? The answer is: put 10-20 balls on the floor, pick them up one by one and place them in a tray. Perform the exercise with the other foot.

Walking on sand

If you have a sandbox in your backyard, you can consider yourself lucky. Otherwise take the opportunity when you are on a sandy beach: remove your shoes and socks and walk barefoot in the sand. So not only will your feet massaged, but your toes will be strengthened.

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.